Alege, schimba, combina!

1.jpg

Cand ati mers ultima data cu mijloacele de transport in comun, si ati preferat sa  lasati masina acasa, sau sa mergeti cu bicicleta la serviciu, la plimbare, sau la piata ? Ei bine eu am preferat in ultimul timp sa ma folosesc de transportul in comun si de bicileta pentru a economisi bani si in acelas timp, pentru a proteja mediul.  Va invit si pe voi sa calatoriti inteligent in mediul urban, sa explorati mai mult, si sa da-ti un like paginii de facebook Do The Right Mix Romania.

Miscarea „Alege. Schimba. Combina.” Este un proiect cu o durata de 3 ani, lansat de Comisia Europeana, concretizat in campania cu numele „Do The Right Mix”.  Proiectul se desfasoara, in diverse forme, in toate cele 27 de state membre ale Uniunii.Europene, plus Norvegia, Islanda, Liechtenstein si Croatia.
In Romania, aceasta campanie se desfasoara sub denumirea “Do The Right Mix Romania” iar obiectivulul sau principal este cel de a promova avantajele combinarii diverselor forme de deplasare in mediul urban. Alegand cel mai potrivit mijloc de transport, ne putem imbunatatii sanatatea si situatia financiara, si mai mult decat atat, putem contribui la protejerea mediului.

2

Misiunea este combinarea potrivita a mai multor metode de deplasare devine o norma curenta in demersul de a face traiul in orasul tau mai bun si mai usor. O solutie in rezolvarea unor probleme majore ca aglomeratia si poluarea este schimbarea felului in care ne deplasam prin oras.

Am stat si m-am gandit de ce, cei mai multi dintre noi prefera sa mearga cu masina personala ori unde, si nu alegem varianta optima. Rezultatul a fost, ca nu am reusit sa gasesc un raspuns logic. Ar fi mai eficient, si mai bine pentru toti, daca am alege sa folosim transportul in comun, sa calatorim cate 3 sau 4 persoane intr-o singura masina, sau sa mergem cu bicileta. Nu vad de ce am consuma fara rost din resurse pentru a ne deplasa singuri cu masina, cand alaturi la semafor stam langa  alte zeci de persoane, ce au ales sa calatoreasca mai inteligent si au ales autobuzul. Este un exemplu concret si des intalnit de consum inutil resurse si de poluare a mediului, avand in vedere costul de intretinere al unei masini si pretul unui litru de combustibil, nici pentru bugetul nostru, nu este sanatos, sa ne deplasam des cu masina personala.

Totusi Do The Right Mix Romania, nu vorbeste doar despre asta. Sunt promovate locatii si locuri frumoase din Romania, promovati oameni de valoare, mari romani, care au facut ceva pentru Romania, dar si pentru omenire. Am urmarit pagina si am ramas uimita de cum arata Bucurestiul privit de sus, sau de cate peisaje minunate ofera Romania, iar eu habar nu aveam de ele. Sunt promovate locuri incredibile din intreaga lume, locuri bune de pus pe lista de calatorii. Eu deja ma gandesc, sa vizitez cateva obiective si sa o fac folosind transportul in comun, bicileta, si inclusiv mersul pe jos, tu ?

Leave a Reply

