Experts

In weekendul care tocmai ce a trecut, am avut  o intalnire in regim de urgenta cu famila si doi asociati al aceleasi firme, la care eu si familia mea detinem pachetul majoritar de actiuni, peste 60% si am fost nevoita sa abandonez orice alte planuri pentru un weekend relaxant. Am hotarat sa ne supunem unui audit intern, din fericire cu titlu preventiv, deoarece in ultimul timp, ne-am implicat foarte putin in ceea ce priveste evolutia firmei.

Dupa cum bine stiti,  auditul este o examinare periodica realizata in vederea determinarii daca activitatile si rezultatele relative la subiectul examinat (de exemplu: o firma) satisfac dispozitiile prestabilite si daca aceste dispozitii sunt puse in opera intr-un mod eficace si apt in vederea atingerii obiectivelor.

In ceea ce priveste auditul intern, acesta este in interiorul unei intreprinderi, o activitate indepedenta de aprecierea sau controlul operatiilor, el este in serviciul conducerii. Auditul intern este un control care are drept functie estimarea si evaluarea eficacitatii altor controale.  Se trece la examinarea si aprecierea sinceritatii, suficientei si aplicarea controlului contabil, financiar si operational si promovarea unui control eficace la un cost rezonabil. Printre altele, verificarea planurilor stabilitate, verificarea exactitatii informatiilor utilizate de catre conducere,verificare in ceea ce priveste activele societatii, daca aceasta sunt justificate si evaluarea calitatii executie a responsabilitatilor asumate.

Cam asta este, tot ceea ce stiam eu la modul general despre audit.

La intalnirea ce a avut loc sambata, vreau sa va spun, ca m-am plictisit groaznic, de tare, inca dupa primele 10 minute de discutii. Dar cum familia mea detine un numar important de actiuni, iar eu detin cu aproximatie 21% din numarul total de actiuni, m-am aratat totusi interesata de subiect. De fapt chiar sunt interesata de subiect, pentru ca as vrea sa ma asigur ca actiunile firmei cresc, si astfel as castiga mai mult, sau de ce nu, as putea sa vand actiunile pe care le detin, celorlalti membri asociati, insa acest lucru este putin probabil, deoarece cred ca valoarea actiunilor va creste in viitor.

Avand in vedere, ca nu prea am timp, sa ma ocup si sa ma interesez de ce se intampla in firma, eu am considerat ca un audit financiar este suficient, deoarece aflu tot ceea ce ma intereseaza, mai precis: bilantul, contul de rezultate, cifra de afaceri, evolutia cheltuielilor..etc. Ramane de vazut, ce urmeaza sa se intample, insa la prima vedere, lucrurile merg bine, si totul se intampla cu scop preventiv.

Leave a Reply

