Confesiune

OLYMPUS DIGITAL CAMERADaca e ceva ce-am invatat de-a lungul timpului e ca lumea vorbeste mult, prost si fara rost. Uneori pentru ca nu are ce face, uneori din invidie, uneori din cauza frustrarilor personale si alteori pentru ca isi doreste sa fie in locul tau.

Sunt satula de oameni care tot imi comenteaza viata si care nu au curajul sa si-o traiasca pe a lor dupa cum doresc. Sunt satula de prejudecati, am facut multe greseli si recunosc ca nu mi le regret. Inainte trageam de o relatie pana la epuizare doar pentru ca nu vroiam sa am prea multe din cauza lumii. S-a intamplat asta pana intr-un punct in care nu m-am mai gandit la cei din jur si am inceput sa contez eu. Recunosc nu e usor sa primesti priviri acuzatoare, nu e placut sa auzi vorbe fel de fel, uneori te intrebi daca faci bine ceea ce faci, iar raspunsul? Daca tu esti multumit de cum iti traiesti viata si esti impacat cu tine insuti de ce naibii sa nu fie bine ceea ce faci? Nu zice nimeni sa schimbi o persoana pe saptamana, dar nimeni nu te obliga sa devii un cadavru inainte de vreme. Multi oameni continua sa-si duca relatiile esuate in spate de frica celor din jur, multi nu incearca ceva ce sufletul sau trupul cere cu disperare din fix acelasi motiv.

Perioadele astea de nehotarare la un moment dat le avem oricare dintre noi. Mai devreme sau mai tarziu le experimentam fiecare si parerea mea e ca e cumva mai bine sa se intample mai devreme pentru ca mai tarziu sa-ti poti pune bazele unei vieti asa cum ti-o doresti.

Este prima oara cand va voi vorbi clar despre experientele mele de viata. Poate pe parcurs o voi face mai mult, poate nu o voi mai face deloc, dar as vrea ca sa intelegeti si voi ce am inteles si eu cumva cam prea tarziu. Relatiile nu tin un infinit de timp. Nici prima mea relatie nu a tinut desi parea totul lapte si miere. Nu a tinut pentru ca mereu am avut pe creier curiozitatea de a sti cum era cu altcineva. Uneori ma gandesc ca poate daca as fi intalnit prima persoana ceva mai tarziu am fi fost amandoi si acum. Nu ma intelegeti gresit. Nu regret nimic, nu ma mai doare ca s-a terminat, nu ma mai intereseaza trecutul. Acum fac doar o analiza a unor trairi normale.  Prima greseala dupa aceasta experienta a fost sa intru in una cat de cat serioasa. O asa zisa relatie de pansament care s-a stins suficient de repede dupa ce am reusit sa uit de prima iubire. Cat am invatat din astea doua experiente? Poate prea mult, poate prea putin sau poate nimic. Poate m-au lasat mai matura, poate mai inraita, poate o perioada de vreme am uitat sa zambesc, am plans, dar mereu am pastrat o imagine de exterior al naibii de fericita. Asa ca dupa o mica pauza am luat-o de la 0 si am tinut cont doar de dorintele mele fara sa-mi pese ce ar putea spune x si y. N-am mai facut compromisuri, m-am intors cu spatele si am plecat din diferite legaturi temporare fara sa-mi pese de nimeni si de nimic, nici macar de sufletul meu. Cei care cred ca o femeie nu se poate comporta exact ca un barbat atunci cand vine vorba de o relatie se inseala amarnic. Am renuntat la unul sau la altul din diverse motive, am cunoscut o persoana sau alta din diverse curiozitati, am conversant chestii banale, interesante sau incitante pentru a vedea pana unde poate merge imaginatia cuiva, am inselat, poate am fost inselata la randul meu, dar mereu am trait intens. Nu stiu cate persoane pot spune asta despre ele fara a se gandi la consecinte si fara a alege tacerea. Ei bine eu m-am saturat de atata tacere. Simt intens, nu pentru oricine, niciodata cu jumatati de masura ci mereu trup si suflet. As fi o ipocrita sa spun ca am simtit intens langa fiecare el din viata mea. Nu e deloc asa. Au fost persoane pe care le-am dorit cu tot sufletul, au fost persoane ce nu valorau doi bani pentru mine, au fost experiente de pe urma carora am invatat una, alta. Asta ma face o ipocrita? Faptul ca am dorinte si-mi vreau sa vad exact ce-mi place?  Unii ar spune ca da, eu voi contesta acest raspuns cat de tare pot. Mai bine ca am incercat, mai bine ca nu mai am curiozitati, mai bine ca acum ma pot dedica cuiva asa cum trebuie. M-am pastrat in limitele normalului. Nici prea multi, nici prea putini, nici prea la fel, nici prea diferiti, dar mereu oameni inteligenti intr-o forma sau alta. Recunosc nu-mi plac oamenii prosti. N-as putea sta cu persoane proaste si n-as putea sta cu persoane care sa nu ma satisfaca in pat. Cred ca e greu de suportat pentru o femeie ca barbatul de langa ea sa nu reuseasca sa o faca sa se simta bine. Nu cred ca dragostea vine pe parcurs si nici nu cred ca banii sunt suficienti sa poata sustine o relatie. Important e undeva sa gasesti echilibrul si sa stii cu adevarat ce iti place si ce iti doresti.

Nu stiu cum procedati voi, dar stiu cum am procedat eu. Stiu ca nu ma simt vinovata de ceea ce condamna oamenii la mine, stiu ca n-am avut pic de bun simt cu unele persoane si ca am avut prea mult cu altele, dar in fond cand e vorba de viata mea nu dau doi bani pe bunul simt ce trebuie sa-l ofer altora. Nu pot avea bunul simt de a sta cu o persoana daca asta imi face mie rau sufleteste si simt ca nu mai sunt eu. 

Asa ca inainte de cei din jur tine cont de tine, tine cont de ce-ti cere sufletul si trupul si fa doar ce simti tu ca trebuie facut. Uneori ai sa-ti dai seama ca gresesti in timp ce faci ceva. Daca simti ca trebuie sa continui greseste pana la capat nu cu jumatati de masura sa ramai cu regrete. Daca simti ca trebuie sa renunti renunta. Daca vezi ca nu te simti bine langa cineva cauta pe altcineva care sa te faca sa te simti tu, dar niciodata sa nu te complaci in ceva ce te va distruge ca om.

Lumea vorbeste mult, dar asta nu inseamna ca tu trebuie sa o asculti. In fond atunci cand dai de probleme le rezolvi singur nu cu ajutorul lumii. 

16 thoughts on “Confesiune

  1. You go girl! Eu am renuntat de mult sa ma mai iau dupa ce zice gura lumii. Vorba aia : “Gura lumii si vantul , nu le poti opri “. Si cu asta cred ca am spus tot.
    Eu iti recomand sa faci fix cum crezi tu de cuviinta si sa nu te intereseze ce spun restul din jur. Eu una asa fac si mi-e foarte bine. Daca gresesc, invat, daca am dreptate, mi se confirma, inca o data, ca alegerea facuta a fost cea corecta.
    :-*

  2. M-am regăsit în rândurile tale şi mi-am adus aminte de criticile pe care le primeam şi eu când “testam terenul” în căutarea cuiva cu care să mă simt cu adevărat împlinită. Auzeam din stânga şi din dreapta: “dar de ce te-ai despărţit de el?E un băiat aşa bun…” şi îmi venea să urlu, căci nimeni nu înţelegea ce vreau eu. Putea fi un super băiat…dar dacă nu era bun pentru mine nu trebuia să-l ţin doar pt că era bun pt alţii.
    Dar am învăţat şi eu la rândul meu că nu tre’ să-mi pese aşa tare de ce vorbeşte lumea.

    • Asta cu era un baiat asa bun e replica favorita a parintilor care nu pot intelege ca tu uneori n-ai nevoie langa tine ceva neaparat bun. In fond daca nu te simti bine cu el nu stiu cat conteaza manierele sau diplomele. Ok, nu zice nimeni sa stai cu un salbatic, dar sa fie cineva care stie cum sa te faca sa te simti fericita.

      • Exact. Cu ultima mea relaţie am păţit aşa. Era ok băiatu din foarte multe puncte de vedere, dar pe mine nu mă făcea să mă simt ca şi cum locul meu e lângă el. Nici măcar prietenii mei n-au înţeles de ce am rupt relaţia şi mă tot rugau să-i mai dau o şansă…🙂

  3. Ai spus ca unii nu au avut curaj sa renunte la o relatie din cauza gurii lumii..
    Si tot tu ai spus ca pe unii din viata ta , i-ai dorit cu trup si suflet..
    Iar pe altii mai deloc. Atunci de ce ai stat cu ei ? Nu de dragul de a fi intr-o relatie?

  4. Mă bucur că am citit această “oază de sinceritate”, dacă pot să o numesc așa. Am descoperit în spatele cuvintelor o persoana echilibrata, care știe ce vrea de la viață. E interesant să văd ideea de relație din perspectivă feminină. Pot să spun că mai facut sa vad lucrurile diferit, să reanalizez trecutul, cea ce e o caracteristică întâlnită doar la scriitorii buni. Felicitări!

Leave a Reply

