Recomandare carte

“Nopti orientale” 1, “Nopti orientale” 2 – Zully Mustafa

De aceasta data am ales spre lectura cele 2 volume ale autoarei Zully Mustafa, Nopti orientale (vol I si II). 2 volume care merita citite si nu din cauza a ceea ce contin ele ci pentru felul in care sunt scrise.

Ambele carti cuprind povestiri ce detaliaza experientele personale ale personajului principal: Hazel, o scriitoare de proza erotica si nu numai.

In momente de erotism aceasta vorbeste de o noapte in 3 care i-a sfarsit relatia. O noapte pe care ea singura spune ca nu o regreta si pe care si-a dorit-o impulsiv.

“Ia-ma de cutezi noaptea asta, si in urmatoarea, si in cealalta, mereu si mereu, extazul de a fi numai a ta, orgasmul diabolic al amantelor demult parasite…”

“Oamenii isi fac rau unul altuia fiindca nu stiu sa iubeasca. Sa-mi faca rau cine se pricepe cu adevarat la asta. Sint satula de amatori.”

De asemenea vorbeste de o pasiune a ei ce o mistuie pe interior si se intoarce la nesfarsit la fel cum si pleaca. O fiinta egoista din ce am observat eu in scriere. De asemenea as putea spune ca in povestirile despre Elend si Hazel e la fel de egoista.

“Elend mi-a promis ca va fi acolo. Insa Elend promite des si degeaba. Asa sint toti diavolii. Niste neseriosi…”

O poveste oarecum prezenta si in zilele noastre sunt noptile petrecute cu iubitul prietenei ei. Cred ca asta devine oarecum un stereotip si n-ar trebui sa judecam personajul pentru asa ceva. Si femeile calca uneori pe bec nu doar barbatii.

“Sa culegi praful… si din cenusa sa recreezi o noapte intreaga.”

Oricum interesant de citit e ultima poveste, cea a reintalnirii lui Hazel cu o fosta iubire. O reintalnire care o ajuta sa scape de atatea intrebari nerostite, o intalnire care per total o linisteste.

O intalnire pe care daca multi am citi-o in paginile autoarei, am sti cum sa punem capat elegant unor iubiri demult terminate.

“Regretul suspinelor soptite la ureche, atat de aproape de zvicnetul inimii. Palpitatia carnii sub degetele mele, atatea moduri de a iubi, ca tot atatea feluri de a atinge…”

“Dar ce poti face pe ruinele unor suflete decat sa le admiri si sa intelegi cauza prabusirii lor? Peste tot era una si aceeasi regretabila buba: tradarea. Tradarea propriilor vise, sperante, dorinte, doruri si dureri. Incercasera sa treaca peste toate astea, tradand in continuare pe ceilalti. De obicei pe cei dragi. Pe urma se minunau de ce lumea devenea ticaloasa si plina de venin.”

Partea a doua a volumului “Nopti orientale” curprinde alte povestiri la fel de spumoase ca si prima. Una dintre ele reprezinta practic un caz de-al lui Hazel, un caz in care ea trebuia sa ia un interviu unei prostituate, un interviu care nu a vazut lumina tiparului decat dupa 10 ani. Un interviu care in mare vorbeste despre barbati, despre femei, de greselile ce se fac in ambele tabere.

“As putea sa inteleg de ce unii care se iubesc prefera sa se sfasaie decat sa recunoasca cinstit ca sunt topiti unul dupa celalalt.”

Cum fostele iubiri ale lui Hazel nu puteau sa lipseasca nici de aici iata ca in scena intra si Renard, un fost iubit ce si-a pus amprenta asupra lui Hazel, un iubit care a facut-o fericita si nefericita in acelasi timp. Un iubit care o completa si o epuiza in acelasi timp.

“Si te urasc pentru ca ai vrut sa merg si mai departe, m-ai gonit tot mai departe, ca sa ma poti uita linistit, stiu, dar nu pe drumul pe care te-ai straduit atit sa-l contruiesti, ci undeva inapoi, undeva unde stii ca-I acasa. Fraiere, acasa era locul de langa tine…”

“Sint bolnava si ametita, si holul asta lung, asemanator cu atitea alte holuri lungi, care mi se pareau dintr-o data late, si toti peretii astia care se dilate incredibil de mult… ma omoara sa stiu cat de suportabili erau cand ne prelingeam amandoi pe linga ei, ca umbrele, ca fricile din sanul lui Iisus pe cruce, ca zilele de joi spre vinery, ca zarurile pe care le asteptam impreuna sa cada in favoarea noastra, incerc sa-mi amintesc de noi dinainte de a ma invada uitarea, si nu vad acum decat penibilul din viata mea.”

Acest al 2-lea volum cuprinde si discutii de-ale femeilor, obiceiuri pe care unele dintre noi le avem, intalniri la momente inoportune, iubiri apuse, tradari, prietenii ce nu aveau sa se sfarseasca vreodata, prietenii pe care timpul isi indesa amprenta facandu-le mai durabile.

“Sa n-ai niciodata incredere in femeile care rad cand ar trebui sa planga…”

2 volume ce merita citite atunci cand dispuneti de ceva timp liber. Probabil o sa rasfoiti pagini si nu veti mai reusi sa va opriti. Felul lui Zully de a scrie e unul ceva mai altfel. O sa vi se para oarecum greoi pe alocuri, dar plin de farmec, un farmec ce l-am intalnit in putine alte carti. Povestile au o maniera de a fi redate intr-atat incat sa-ti starneasca un zambet cand ai nevoie de el.

Lectura placuta!

4 thoughts on “Recomandare carte

    • O am si eu in biblioteca doar ca i-am amanat un pic lectura pentru ca am alte carti la rand acum. Oricum dupa ce termin ce am acum cred ca am s-o citesc si pe aia.

  1. Esti inferior de cinica de redusa la minte , incat nu te poti compara cu Zully Mustafa.
    Vei fii doar un OM de nota 8 ..Tot restul vietii tale !

Leave a Reply

