Generatia de azi

Asta e o perioada destul de complicata pentru mine si dupa cum bine ati vazut majoritatea posturilor recente sunt cu filme sau carti. Totusi vreau sa va povestesc ceva ce mi s-a intamplat ieri. Iesisem din casa si mergeam alene spre munca, fumand o tigara, iar un pici ma opreste si imi cere o tigara de-a mea. Culmea! Nu dorea tigara degeaba, imi dadea un kent la schimb.

L-am refuzat politicos si l-am intrebat cati ani are.

-Tu cati ani ai?

-14 fac saptamana viitoare.

-Si fumezi de la varsta asta?

-Fumez de 4 ani, ca am auzit ca fumatul slabeste si oricum imi place.

-Pai nu prea e bine, de ce nu incerci sa te lasi.

-Pai m-am lasat o data doua zile si dupa m-am apucat iar pentru ca nu pot fara tigara.

-Ai tai stiu ca fumezi?

-Pai tata m-a invatat. I-am zis ca vreau sa fumez, el mi-a dat o tigara sa trag din ea si dupa a zis ca e alegerea mea, dar sa nu-i spun mamei.

Sincera sa fiu, am ramas oarecum stupefiata de felul in care imi vorbea acest copil si nu vreau sa-mi imaginez ce tata are de l-a invatat sa fumeze la 10 ani. Ma intreb uneori, oare asa vor fi toti cei care vor veni din urma? Ar fi prea crunta o realitate plina de asemenea copii. Voi ce parere aveti?

7 thoughts on “Generatia de azi

  1. Pff, trist. Sunt copii si mai mici care fumeaza. Eu am avut parte de o intamplare asemanadtoare la intrarea la mall in spate. A venit un pusti mic de vreo 8 ani sa ceara tigari. Am ramas blocata si l-am alungat sa faca ceva ce ii place mai degraba sau sa manance ceva bun. Dar a refuzat si mi-a raspuns ca tigara e buna. A plecat in cele din urma vazand ca nu i se face pofta. Vine o generatie de jale. Si cand te gandesti ca de la ei o sa ne luam pensiile asta daca o sa le mai prindem.

    • Nu stiu, dar sincera sa fiu cand vad cum sunt cei care vin din urma parca nu mai imi doresc asa mult sa ajung la vreo 70 de ani in baston sa ma uit la copii prin parcuri :))

  2. Inteleg socul tau, si mie mi se pare absurd ca un parinte sa isi invete copilul de 10 ani sa fumeze. Deci cred ca generatia vinovata e cea a parintilor, nu copii. Cel putin in cazul asta.

  3. Multi dintre parintii de azi sunt de-a dreptul teribilisti. Prea ocupati cu joburi stresante, din zori si pana noaptea, prea indolenti sau prea prinsi in propria prostie, invatata tot din mediul de 2 lei din care-au provenit. In multe cazuri, chiar daca incerci sa-ti cresti si sa-ti educi copilul in bune conditii anturajul “stricat” de scoala, de joaca…ti-l poate influenta oricum. E trist unde am ajuns. E trist incotro ne indreptam. E trist ca acesti copii vor trebui sa ne asigure pensiile noastre, asta in cazul in care va mai exista termenul peste 30 de ani. In aceste conditii, mi-e teama sa fac un copil, mi-este teama sa-l supun acestei “torturi” a generatiei de azi si a celor viitoare.

  4. Fumatul este doar varful icebergului.
    Copii care fac sex la clasa a 4-a, droguri etnobotanice luate in clasa a 2-a, violenta de o cruzime incredibila fata de un alt coleg la clasele primare- acesta este o parte din realitatea pe care refuzam sa o percepem pana cand nu suntem implicati in ea.
    Problema cea mai mare este ca aceste cazuri sunt atat de multe incat formeaza grupuri si ceilalati copii, sa le spunem normali, se simt respinsi si incearca sa se integreze in ele facand aceleasi lucruri ca si ceilalti.
    Toate problemele noastre actuale vor deveni glume atunci cand acesti copii vor fi adulti si noi vom trai printre ei.

Leave a Reply

