Recomandare carte

“Cele 50 de vicii ale domnului Grey” – E. L. James

“Cele 50 de vicii ale Domnului Grey” e ultimul roman ce l-am terminat acum vreo 2 zile si am tinut neaparat sa-i scriu o recomandare aici pe blog. Face parte dintr-o trilogie si sincera sa fiu astept cu interes urmatoarele doua volume.

Anastasia Steele e o studenta la litere si intr-o zi merge in locul colegei ei de apartament sa ii ia un interviu lui Christian Grey. Intalnirea incepe de nota 10: ea impiedicandu-se la intrarea in biroul milionarului. Pe parcursul interviului constata cu stupoare ca este dominate de un barbat inteligent si culmea ca se si simte atrasa de el.

La inceput nu se intampla nimic, dar mai tarziu cei doi se revad. Astfel din vorba in vorba numarul de intalniri se multiplica si cei doi ajung sa fie oarecum impreuna. Christian e intruchiparea barbatului atent la nevoile femeii, dar din start iti poti da seama ca e un maniac al controlului. Acest aspect se lamureste pe parcursul romanului, in momentul in care ii propune Anastasiei sa semneze un contract de confidentialitate asupra relatiei dintre ei.

Fata il semneaza si apoi apar detaliile socante. Christian reprezinta un Dominator ce isi doreste doar o supusa. Cum si el spune “nu o servesc pe cea cu prietenele”.

La prima vizita in casa lui Anastasia avea sa ramana socata de ce va descoperi.

“-Poti sa pleci in orice moment. Elicopterul e pregatit sa te duca de-aici oricand vrei sa pleci. Poti sa ramai peste noapte si sa pleci maine dimineata. E in regula orice ai decide.

-Dar deschide odata blestemata aia de usa, Christian!

O deschide si se da inapoi, ca sa ma lase sa intru. Ma mai uit o data la el. Vreau tare mult sa stiu ce e inauntru. Imi iau inima in dinti si intru.

Si am senzatia ca am calatorit inapoi in timp in secolul al saisprezecelea si in timpul Inchizitiei spaniole.

Mama ma-sii!”

Discutia ulterioara vizitei in “Camera rosie a durerii” nu e una tocmai placuta pentru tanara fata.

“-Poti sa-mi spui, Anastasia. Trebuie sa fim sincer unul cu celalalt, altfel n-o sa mearga.

Iar ma foiesc stingherita si ma zgaiesc la detele impreunate.

-Spune-mi, imi cere el, poruncitor.

-Pai… n-am mai facut sex niciodata, asa ca nu stiu.

Am vocea scazuta. Ridic privirea si-l vad cum sta cu gura cascata la mine, incremenit si palid… cu adevarat palid.

-Niciodata? Sopteste el.

Eu clatin din cap.

-Adica, esti virgina? Suiera el.

Aprob cu o miscare a capului, rosind din nou. El inchide ochii si pare sa numere pana la zece. Cand ii deschide iar, e manios si se uita fioros la mine.

-De ce mama dracului nu mi-ai spus? Urla.”

Cand ii sunt puse conditiile pentru o relatie in fata ochilor Ana trebuie sa mediteze bine ce alegere sa faca. Se afla langa un barbat ideal in aparenta, dar care nu suporta sa nu detina controlul complet asupra persoanei de langa. Acceptabilitatea ei se traduce printr-o simpla declaratie ce reprezinta un citat dintr-un roman.
“Sunt de acord cu conditiile, Angel. Pentru ca tu stii mai bine care trebuie sa-mi fie pedeapsa. Dar… dar nu o face mai grea decat pot sa indur!”

Pe parcursul acestui roman putem analiza conditia supusei si toate trairile ei interioare. Desi poate avea tot ce-si doreste langa acest om nu are cum sa nu se simta un simplu obiect.

“Tonul lui e calm si serios. Cum sa nu ma gandesc? Poti sa pretinzi ca esti o masina, ca alte lucruri aflate in proprietatea lui.”

Un roman care m-a atras din titlu, un roman ce m-a tinut cu sufletul la gura. Drumul de initiere al Anastasiei nu este unul usor. Nu are parte de flori si inimioare in prima ei relatie asa cum viseaza orice femeie. In schimbul dulcegariilor primeste palme, sex dur si mofturi materiale.

Christian nu e un om lipsit de sentimente si isi propune sa incerce o relatie cu Ana. Isi doreste sa poata simti mai mult, sa-i poata oferi fericire si pe langa asta o initiaza pe un drum fara cale de intoarcere. Un drum care ii va lasa sechele sufletesti, un drum pe care nu orice femeie e capabila sa-l suporte.

Scenele dintre cei doi sunt descrise la intensitate maxima si contin un limbaj dur care pentru unii ar fi greu de suportat. Poate ca astfel de povesti nu sunt facute pentru toti, dar sincera sa fiu ca femeie mi-ar placea un astfel de barbat care sa fie capabil sa ma ridice pe culmile placerii si apoi sa ma arunce in focul iadului.

 

6 thoughts on “Recomandare carte

  1. Pingback: Recomandare carte | Losty88′s Blog

  2. Pingback: Recomandare carte | Losty88′s Blog

  3. Eu mi-am cumparat de curand cele trei volume. Prima carte am terminat-o in doua zile, nu ma puteam dezlipi de ea, ba, mai mult, traiam cu intensitate fiecare cuvant ce-l citeam. De vreo cateva zile am inceput volumul doi si sunt la fel de dependenta ca si de primul. Ma fascineaza povestea, mai ales scenele de sex, care, in mare parte, sunt fix stilul meu.
    O lectura superba!

Leave a Reply

