Impresii de calatorie

Ei bine asa cum va ziceam in postul anterior urma sa plec in vacanta. Tocmai ce m-am reintors ieri noapte, dar eram mult prea obosita sa fac o nota de calatorie. Nici nu stiu cu ce sa incep! Surprinzator m-am simtit extraordinar de bine, iar Sibiul ramane in continuare un oras de suflet pentru mine alaturi de Sighisoara.

Intre prieteni, cele 3 zile de calatorie au decurs extraordinar de bine. Ce-i drept mi s-a confirmat inca o data ca ardelenii sunt mai lenti din fire si mult mai linistiti ca oameni decat moldovenii. Prima zi am decis sa fac un tur de recunoastere a orasului si am mers in Piata mica. Nu era nici foarte cald, dar totusi soarele tinea cu mine. Cativa copii bateau mingea de zor si abia m-am abtinut sa nu ii rog sa ma joc cu ei :)). Pe o banca priveam distanta cum se plimba toti de parca timpul ar sta in loc pentru ei. Multi turisti, rasete, caini frumosi ce faceau cunostinta intre ei si un soare ce ne incalzea sufletele.

Am trecut linistita peste Podul Minciunilor, am vrut sa vizitez si catedrala, dar din pacate era santier. Prima oprire pentru masa a fost Crama Sibiana. Contrar tuturor recomandarilor: mergeti acolo ca se mananca bine, am ramas dezamagita. Am “savurat” o ciorba de vacuta din care lipsea si vacuta, iar legumele aveau gust de gheata. Drept urmare mi s-a facut rau la vreo 15 minute dupa acea masa copioasa. Cafeaua de dupa a fost savurata in “Pasaj” un barulet micut foarte frumos decorat, cu niste meniuri foarte originale, facute in forma de ziar. Opriri peste opriri intr-un oras strain.

A doua zi evident nu putea lipsi o vizita a mall-ului. Pe un singur nivel, nu foarte multe magazine, dar cafenelele decorate cu mult mai mult bun gust decat altele. Am decis sa vizitez si Piata Mare si sincer acolo parca as fi intrat intr-o alta lume. Am mancat super bine la “The gallery” (chiar va recomand sa-l incercati daca ajungeti prin zona) si apoi m-am plimbat dintr-o parte in cealalta. Oamenii la fel de linistiti, se plimbau de-a lungul strazii, felinarele erau aprinse, iar fantana dansa de zor fericita ca lumea o priveste.

Seara am iesit un pic in club, asa ca pentru o zi de vineri si am ascultat ceva muzica veche. Specimenele prezente? La fel ca in orice alt oras. Fete mult prea machiate, baieti ce mestecau guma si aratau de parca aveau o balega sub nas, costumatii ca de carnaval si fite peste fite.

Am lasat pentru ultima zi partea frumoasa: Sighisoara. Dupa un drum de 2 ore, lucrari la infrastructura am reusit sa ajungem. Daca ar fi sa compar Sighisoara cu ceva, ar fi Praga. Singura diferenta e mentinerea cladirilor. Am urcat o groaza de trepte pana la cetate, doi chitaristi isi faceau recitalul pentru cativa banuti, iar lumea admira imprejurimile.

Per total vacanta asta a fost superba, in special drumul de intoarcere unde am zabovit cateva clipe la barajul raului Lotru. O liniste totala si un peisaj ce-ti taia rasuflarea. Sper ca totusi sa reusesc anul asta un tur complet de Romanie, pentru ca avem o tara superba, dar nu stim s-o exploatam la adevarata ei valoare.

6 thoughts on “Impresii de calatorie

Leave a Reply

