The queen

Mi-as dori sa spun multe despre mama, dar nu stiu cate pot zice.

Mama? E o femeie care a muncit din greu, dura, dar care ma iubeste in felul ei. O femeie care muncind sa-mi ofere mie tot ce-mi doresc a uitat ca uneori n-am nevoie doar de bunuri materiale ci s-o am aproape.

Si-a amintit de mine undeva tarziu cand trecusem de perioada copilariei. Desi a fost mereu prezenta in viata mea, sufleteste era mai mult absenta. Cand a inceput sa cunoasca felul meu de a fi a ramas surprinsa. In mod placut sau neplacut asta nu am de unde sti. In opinia mea cred ca e dezamagita de anumite laturi de-ale mele ce tin strict de viata personala.

Ne privim in ochi si tot ce vede e o urma de copil… un copil care s-a maturizat prea devreme, un copil care si-a cladit de unul singur o lista de principii, un copil care si-a lovit capul de pragul de sus de prea multe ori. Stie ca sunt o fiinta dificila, dar ea e singura care ma iubeste asa cum sunt.

Desi nu a fost mereu aproape de mine, mama mea e o fiinta extraordinara, un om care imi vrea binele si care ar da orice sa ma stie sus. Imi amintesc in clasa I ca m-a dus la scoala si desi imi doream sa vina sa ma ia, mi-a spus simplu: “Cand te intorci ai grija cum traversezi”.  Peste ani aveam sa inteleg de ce nu a facut-o: a dorit sa invat sa ma descurc singura, sa pot sa-mi port de grija, sa fiu cu picioarele pe pamant si sa gandesc inainte de a face ceva.

O admir pentru ca ea singura a reusit sa creasca doi copii asa cum alte femei nu ar fi in stare sa o faca. Nu mi-a lipsit nimic, dar nici nu mi-a oferit nimic atunci cand am vrut. Mereu m-a lasat sa astept obiectul dorintelor mele pentru a-l aprecia mai mult atunci cand aveam sa-l dobandesc.

Poate ca uneori mi-a ucis visele dinainte de a le naste, dar alteori m-a facut sa simt ca si imposibilul poate fi posibil. Cand altii nu au avut incredere in mine, ea a fost acolo pentru mine, cand altii m-au judecat mama m-a tinut de mana, cand altii m-au calcat in picioare mama era acolo sa aiba grija de mine.

O femeie rationala ce mereu a pus punctele pe i, o femeie care a tipat cand nu i-a convenit ceva, o femeie care a muncit atunci cand a dorit ceva. A fost si ea o adolescenta plina de vise, ce isi dorea un rege puternic s-o tina de mana.  Desi nu l-a avut a castigat un print si o printesa. Pentru noi ea e regina, pentru noi ea e femeia capabila sa treaca peste toate si sa reuseasca tot ce-si propune.

Articol inscris la Blog power editia a 12-a

Tema editiei a fost aleasa de Liviu Radulescu si poarta numele de Mama,  ”trecut, prezent, viitor”

Alte articole participante: La multi ani, mama!, Liliacul, Mama, Am sa te astept aici, Zeita

14 thoughts on “The queen

  1. Pingback: Științele exact(e) adunate » Blog Archive » Mama

  2. Pingback: psi-words » am să te aştept aici

  3. Pingback: Blog Power 12! Vot!

  4. O fire puternică, așa pare mama ta, din descriere. Nici tu n-ai fost ”răsfățată”? Eu mă bucur că părinții mei nu mi-au făcut toate mofturile. Astfel m-au ajutat să-mi clădesc un caracter mai solid, independent. Sunt sigură că și în cazul tău e la fel.

  5. Losty…mama mea e cam la fel…e dura si realista…desi ma iubeste extraordinar…si eu la fel pe ea.
    Am ales sa nu scriu nimic azi…tocmai din acest motiv…nu e o mama closca🙂
    Nu stiu cati inteleg asta…🙂

    • E f ok ca parintii sa nu ne sufle in ceafa de cele mai multe ori pt ca asa invatam sa ne descurcam si singuri nu doar cu ajutor din partea lor.

  6. Pingback: Blog Power! 13

Leave a Reply

