Fii autentic!

Povestea mea ce tine de blogging a inceput cu ceva vreme in urma. Toata viata mea am oscilat in a citi constant cate o carte, o revista, un ziar si ce mai prindeam la mana. Astfel mi-am dezvoltat pasiunea pentru scris. In urma cu ceva ani am dat de o noua sursa de lectura: bloggurile. Incet, incet mi-am facut curaj si dupa multe nelamuriri am decis sa-mi fac un blog.

Nu stiam in ce directie sa ma indrept, nu stiam daca vroiam ceva tematic, personal, monden, fashion sau Dumnezeu stie ce pitici pe creier mai aveam eu la vremea respectiva. Astfel daca la inceput am oscilat intre a avea de toate acum ma indrept clar spre o nota strict personala.

De cand sunt prezenta virtual pe diverse bloguri, comunitati si forumuri mi-am facut o groaza de prieteni alaturi de care am reactionat si in lumea reala. Mai un blogmeet, mai o cafea, mai o conferinta si uite-asa am crescut incet incet. Nu am scris niciodata pentru trafic si niciodata nu am scris cand nu am avut nimic de spus. Mereu a fost un motiv in spatele unui post: o experienta personala, o bucurie, o suparare, un succes sau un esec.

Cat de importanta este lumea social media? Din ce in ce mai mult. Involuntar traim intr-o lume care se dezvolta continuu. Fara sa vrem uneori si tot dam peste un material bun de citit, cunoastem persoane si ne identificam cu trairile lor.

Exista o regula nescrisa totusi in blogging pe care multi nu o respecta: cea a autenticitatii. Tocmai aceasta face diferenta intre un blog bun, cu un continut original si un blog care e copy paste din alte surse. Nu e normal si cu cu toate astea se practica destul de des un copy paste fara precizarea sursei. Sincer? Nu vad relevanta de a avea un blog care stii ca nu-ti apartine. In momentul in care iti faci asa ceva e normal sa o faci pentru ca ai ceva de spus nu pentru ca te-ai saturat de copiat la examene, teze, lucrari si simti nevoia sa mai copii si niste continut virtual.

Asadar tuturor celor care ma citesc si celor pe care ii citesc va urez la cat mai multe posturi originale care sa se identifice atat cu personalitatea voastra cat si cu cea a cititorilor vostri!

Fii original, nu muri o copie!

Articol inscris la editia a 11-a Blog Power.

Alte articole participante: Frana si acceleratie, Blogging si creatie, Ghid de blogging – un ghid de bun simt, Codul rutier al blogosferei, Codul blogosferei.

19 thoughts on “Fii autentic!

  1. Citatul de final e numai bun pentru un slogan si sincer, chiar te rog sa.mi amintesti in caz ca voi uita de el, caci ”Fii original, nu muri o copie!” se va regasi cu siguranta in Cod!

  2. Pingback: Științele exact(e) adunate » Blog Archive » Frână și accelerație

  3. Pingback: Blog Power 11! Vot!

  4. cred că tocmai ai lansat unul dintre cele mai frumoase sloganuri ale blogosferei: fii original, nu muri o copie. şi chiar dacă toţi repetăm aceasta, lipsiţi de originalitate, nu înseamnă decât că toţi gândeam la fel.
    bravo, mi-a plăcut mult!

  5. Felicitări pentru articol, dar în special pentru sloganul din final! Ai avut o inspirație de zile mari, pentru care și vei primi votul meu🙂

  6. Ai starnit valuri cu sloganul pe care l-ai inventat. De acord cu tine in privinta plagiatului… numai ca mor tare greu copiile, unele se incapataneaza sa-si perpetueze lipsa de originalitate si sa se impauneze cu ideile altora in fata celor pe care ii pot pacali. Felicitari!

  7. “Fara sa vrem uneori si tot dam peste un material bun de citit, cunoastem persoane si ne identificam cu trairile lor.”
    Ti-aduci aminte primul comm pe care ti l-am lasat? De cand “te-am cunoscut” mi-am zis ca articolul acela pe care de-abia il citisem…parea ca-mi apartine…:)
    Te anima idei asemanatoare…regasesc cam aceleasi motivatii…dileme…motto…
    Azi chestia asta nu ma mai pune deloc pe ganduri…:) Imi place…

  8. Pingback: Blog Power! 12

  9. In primul rand as vrea sa felicit pupincurismele de mai sus. Adevarate contributii.

    In al doilea rand, o nota privind originalitatea. Mi se pare o greseala mare sa promovezi originalitatea ca si concept. Asta e una din problemele artei moderne: toti vor sa fie originali si astfel rezulta chestii ciudate. Trebuie sa recunoastem ca putini intre noi pot crea ceva original, in timp ce marea majoritate ofera o copie adaptata la personalitatea fiecaruia. Practic toti copiem la un anumit nivel si nu suntem atat de diferiti – lucru dovedit prin necesitatea formarii comunitatilor.

    In incheiere, nu stiu cat e de normal sa postezi ceva cu mentiunea sursei. O fi originalitatea intruchipata sa postezi o colectie de citate. Intr-adevar, nimeni nu s-a mai gandit la asa ceva.

Leave a Reply

