Recomandare de carte

Hotul de umbre – Marc Levy

“Exista oameni care nu imbratiseaza decat umbre; acestia nu cunosc decat umbra fericirii.”

William Shakespeare

Nu am citit foarte multe de Levy. Ca sa fiu sincera e singura carte ce am rasfoit-o si mi-a placut. Mai am una ce asteapta la lista de lecturi, dar momentan e alta in curs (Sade – Justine sau nenorocirile virtutii). Nu e nici un secret ca imi place sa citesc si cand dispun de timp pot termina si o carte la zi. Dar nu suntem la acest post pentru a discuta pasiunea mea pentru lectura ci pentru a vorbi despre “Hotul de umbre”.

Actiunea romanului se desfasoara pe parcursul unei vieti. Personajul principal reuseste sa “agate” umbrele celor din jur si sa discute cu ele. Astfel de mic copil se simte mai ciudat (si chiar este) si incearca sa faca ce poate cu aptitudinea ce o detine.

“O femeie care izbuteste sa-ti scrie “Mi-a fost dor de tine”, cu un zmeu, nu poate fi niciodata uitata.”

Clea este femeia ce ii ramane in cap din tinerete. Copil fiind, in vacanta la mare alaturi de mama sa el o intalneste pe fata ce avea sa fie dragostea vietii lui. Autista fiind, aceasta ii intelege calitatea ce o are de a vorbi cu umbrele. O aude si pe a ei si afla tot ce se ascunde in acel biet suflet. Desi trebuiau sa se intalneasca anul urmator la acelasi far vechi asta nu s-a intamplat. Cu toate acestea s-au revazut dupa multi ani si au ramas impreuna.

Inainte de Clea a existat Sophie o colega de la medicina care a incercat sa se apropie de sufletul lui, dar nu a reusit. Evident prietenul personajului nostru principal il ajuta pe acesta in revederea cu sufletul sau pereche. Luc este alaturi de prietenul lui si sfarseste alaturi de Sophie.

“Intr-o zi, o surprinsesem spunandu-i buna ziua unui ceainic pe care il stersese cu mare grija si apoi il puse pe pervazul ferestrei, cu ciocul intors in afara, ca sa se bucure de priveliste. Si cand te gandesti ca mie mi-a reprosat mereu excesul de imaginatie…”

Mama micului nostru erou a fost langa el pe parcursul intregii povesti. Divortata fiind a incercat sa-l ajute sa-si urmeze instinctele si visul pana la ultimul. L-a sustinut indiferent de probleme si l-a incurajat mereu in orice actiune.

O carte care scoate in evidenta gandurile ascunse ale oamenilor. Toate acele actiuni pe care uneori ne-am dori din tot sufletul sa le facem dar le innabusim cat de mult putem si incercam sa le dam uitarii. O carte ce mi-a adus aminte de copilarie, de prieteni imaginari, colegi de clasa, povesti de iubire infantile, decizii si greseli.

Levy are o imaginatie foarte bogata si in acest roman a demonstrat-o din  plin. Un om ce vorbeste  cu umbrele si ii ajuta pe cei din jur. Un subiect ce sincer nu l-am intalnit in vreun alt roman nici macar schitat in treacat.

3 thoughts on “Recomandare de carte

Leave a Reply

