Recenzie – Stendhal – Rosu si negru

Desi intai am postat cateva impresii la Viata pe un peron inaintea acesteia am reusit sa termin in vreo saptamana “Rosu si negru” a lui Stendhal. Sincer am o slabiciune pentru acest scriitor in perioada liceului. Aceasta carte se afla pe lista mea de lecturi de ani de zile, dar timpul si poate alte preocupari m-au facut sa uit de ea.

Involuntar privind pe taraba de ziare am intalnit romanul si m-am gandit ca de aceasta data chiar il voi citi. Ei bine sincer din 600 de pagini mi-au placut in mod deosebit primele 200 si ultimele 200 :)). Suna ciudat, e o carte cu o intriga interesanta, plictisitoare pe alocuri, destul de greu de citit, dar cu o structura solida. Pentru a reusi sa captezi epoca prezentata in volum trebuie sa ai anumite cunostinte literare ce se regasesc prezentate si in acest roman.

Julien Sorel fiul unui cherestegiu, un tanar ambitios isi parcurge frumosii ani din viata prins intre dorinta de a urca pe scara sociala si 2 perioade de dragoste ce il formeaza ca barbat. Copil la inceput si barbat ghilotinat in final. Toate acestea se intampla intr-un timp foarte scurt. In roman ne este prezentata si perioada in care acesta se afla la un seminar teologic. Momentele cele mai frumoase si de asemenea cele mai frumoase pagini din volum incep cand acesta se instaleaza in palatul familiei La Mole. Mathilde a doua dragoste il formeaza ca barbat si ii formeaza ambitii noi. Ea indiferenta, el indragostit, format pana la urma ca barbat indiferent ajunge sa aiba ce-si doreste. Un roman care va va ajuta sa va dati seama ca tot ce va doriti se obtine prin munca si de ce nu printr-o gandire machiavelica ca este prezentata in volum. Un alt roman care ar trebui sa-l incercati cand aveti timpšŸ™‚

5 thoughts on “Recenzie – Stendhal – Rosu si negru

1. hmmm… nu stiu dak m-as grabi sa zic ca Mathilde il formeaza ca barbat… in cele din urma nu uita ca e vorba de cat de rapid poate sa cucereasca un barbat o femeie… citez din profa de romana din liceu. Trebuie sa recitesc cartea dar ai cam aruncat recenzia asta asa… “In roman ne este prezentata si perioada in care acesta se afla la un seminar teologic”… Nu e vorba de un seminar teologic pur si simplu ce studiile sale in teologie si de acolo ajunge in casa La Mole. Si daca tot ai aruncat asa din senin replica asta de ce nu ai pomenit si de armata? In fine.. merita citita cartea… dar mai lucreaza la recenziešŸ˜‰

2. in principiu e doar o recomandarešŸ™‚ sunt datele esentiale care te fac sa citesti cartea. Daca as da toate detaliile nu s-ar mai obosi nimeni sa o citeasca.

3. Pai tocmai de asta ziceam ca ori dai detaliile toate ori nu mai zi decat f scurt acolo. Fara ā€œIn roman ne este prezentata si perioada in care acesta se afla la un seminar teologicā€ … Anywho… Read the book ladies and gentlemenšŸ˜‰