Recenzie carte

“Amante si regine” – Bendetta Craveri

images

344 de pagini care iti capteaza atentia din primele randuri. Povesti, istorie, femei, religie si putere acestea sunt cuvintele care stau la baza romanului. De sute de ani s-a spus ca un lucru impotriva firii si o incalcare a ordinii principiilor justitii este sa incredintezi conducerea femeilor. In Franta vechiului regim femeile si-au arogat puterea incalcand legile si traditia. Cea care a dat startul feminist a fost Caterina de Medici care a mentinut intact autoritatea regala. Pe langa regine cele care au avut o influenta importanta asupra conducerii au fost amantele sau asa-zisele regine ale inimii. Acestea s-au strecurat in angrenajele puterii masculine fara a-si pune in pericol existent. Au invatat arta seductiei, au creat aliante, au distribuit favoruri, au pedepsit si au corrupt iesind din scena la momentul oportun. Bendetta Craveri in “Amante si regine” o lucrare care in reuneste o solida compententa cu o capacitate extraordinara de a povesti, ne relateaza lucruri concrete despre femei ale trecutului, amante si regine de la Ana de Austria la Maria Antoaneta, de la Gabrielle d’Estress la Madame du Baryy care din presupusa lor slabiciune au facut un instrument de dominare.

2 thoughts on “Recenzie carte

1. N-am auzit in viata mea de autoare, insa scurta ta recenzie suna incitant. Nu mi-ai spus insa la ce editura este aparuta cartea..in fine..cred totusi ca s-ar putea foarte bine scrie o teorie a conspiratiei, gen Zeitgeist, care sa demonsreze ca femeile s-au aflat dintotdeauna la putere:)..ar putea incepe chiar de la …Eva🙂
    salutari