Doar alte ganduri

Alte ganduri bolnave Iata ca e dimineata, zorii zilei abia isi fac loc printre crengile copacilor ce ii acopera geamu. Privind din pat inca in starea de confuzie datorata somnului incearca sa-si dea seama unde se afla. Vag ii trec prin minte scene din seara trecuta. Era la masa cu prietenul ei: un baiat de nota 10 ar fi zis ea, un baiat care totusi cu cateva ore in urma i-a spulberat toate visele. Tot ce ea avea si tot ce ar fi putut numi suflet azi nu mai era. Simtea mirosul din cearceafuri si cum acestea se unduiau pe corpul ei facand-o sa se simta in siguranta. Un pat moale, si o perna care ii vegheasera somnul. O camera pustie la acea ora si un zgomot de apa in baia de langa camera. Dupa ce ii trecu somnul intra si prietenul ei cel mai bun in camera.

-Ti-ai revenit?

– De ce sunt la tine?

– Cum adica de ce? Tu mi-ai spus aseara dupa cearta sa te aduc aici? Ce se intampla cu tine? Vrei sa-mi spui ceva?

– Simt ca pierd contactul cu lumea si simt ca nu mai sunt ceea ce eram…

-In ce sens?

-De ce simt ca el a omorat copilul din mine?

-Pentru ca a facut-o! Nu-mi place sa te judec, dar te avertizasem. Ti-am spus ca asta se va intampla si nu m-ai ascultat. Chiar credeai ca l-ai fi putut schimba? Ai preferat sa continui o relatie si sa-ti faci rau singura.

Se apropie de marginea patului si o stranse in brate. Incepu sa planga. Chipul ei exprima tot ce nu exprimase atatia ani: durere, chin, dezamagiri. O privi si el. Nu mai era fata care o cunoscuse demult. Se schimbase si se maturizase fortat din cauza imprejurarilor. Unde era fata cu care se plimba prin parc si radea la orice glumita? Unde era prietena lui care ii ridica mereu moralul chiar si atunci cand ii era greu? O privea si nu o recunostea. Decazuse mult, isi pierduse respectul fara de ea. Se lasase manipulata de o persoana care nu era potrivita.

-Hai incearca sa-ti revii. Nu o sa te ajute cu nimic sa stai sa-ti plangi de mila. E alegerea lui.

-Era mai frumoasa ca mine?

-Of scumpo, stii bine ca nu.

-Era mai inteligenta?

-Nu.

-Il iubea mai mult?

-Nu am de unde sa stiu asta.

-Cum ar fi putut sa-l iubeasca mai mult cand i-am oferit tot ce aveam mai bun? Cum a putut s-o aleaga pe ea dupa atata timp? Da, simteam ca ceva nu e bine, dar nu ma asteptam la asa ceva. Cum sa vina sa-mi spuna de pe o zi pe alta ca e gata?

-Daca a fost o greseala de-a lui se va intoarce la tine si tu ca de obicei il vei ierta.

-Nu am sa o mai fac. M-am saturat. Atatia ani am tot iertat si am lasat de la mine. El ce a facut? Absolut nimic. Oricat de greu mi-ar fi vreau sa trec peste… Ma poti ajuta?

-Stii bine ca te sustin in orice ai vrea sa faci.

Ei bine e doar un mic scenariu imaginat de o minte poate bolnava sau poate prea profunda. Ce vreau eu sa exprim aici e ca atunci cand o persoana ne face rau si ne dam seama de asta ar trebui sa punem punct acelei relatii. Nu are rost sa ne pierdem timpul cu o persoana alaturi de care ne dam seama tot mai mult ca nu avem nici un viitor. Mereu se va gasi cineva care sa fie alaturi de noi si sa ne ajute sa depasim o anumita perioada mai dificila a vietii. Nu mereu o sa avem zile roz. Nu mereu vom putea sa ne bucuram de orice, dar cel putin putem incerca. Nu putem sa ne pierdem personalitatea proprie. Aia nu e iubire! A sta langa cineva si a face doar cum vrea ea/el nu e o metoda ca sa mearga o relatie. Ar trebui sa dominam pe rand atunci cand e nevoie, sa ne ajutam reciproc, sa stim sa ne ascultam. De obicei persoana de langa trebuie sa fie parinte, iubit, prieten, confident. Daca reuseste sa faca toate aceste lucruri abia atunci ne completeaza. Cum sa incerci sa tii o relatie de unul singur? E ceva imposibil. Cea mai mare pedeapsa e sa-ti pierzi personalitatea. In momentul in care incetezi sa mai fii tu, incetezi sa existi.

Leave a Reply

