Cat sa tii cont de parerea celorlalti?

Oare cei din jur chiar iti vor mereu binele sau vorbesc doar… pentru a se baga in seama? am observat ceva in aceste zile defapt mai demult dar nu prea am dat importanta acestui lucru. uneori prietenii iti dau sfaturi proaste doar din invidie sau pentru a se baga in seama si a face vorbarie multa care e paguba la casa omului. destul de ciudat. de ce sa ma bag in viata unei persoane doar pentru a o influenta sa ia o decizie gresita? mi-ar placea sa mi se intample la fel?

eu una consider ca atunci cand nu am stiut ce sa raspund intr-o situatie mai bine am tacut. pentru ce sa dau un sfat gresit sau nesigur unei persoane care are o dilema. pentru ce sa-mi asum inca o responsabilitate cand am deja prea multe? vorbesc cand trebuie, tac si ascult. totusi multi dintre noi nu suntem in stare sa facem acest lucru sau nu vrem sa-l facem.

cel mai bun model de astfel de sfaturi il reprezinta conversatiile feminine de la shopping, asta ca sa nu intram prea in detaliul acestei discutii. nu de multe ori ai intrebat un/o prieten/a daca ii place cum iti sta cu o anumita haina. el/ea a zis ca da, ai cumparat-o si acasa ai constatat ca sta oribil. atunci vine intrebarea: de ce a zis ca-mi sta bine daca nu ma avantajeaza cu nimic? exista 2 posibilitati: ori invidie ori prostie. chiar traim intr-o lume care vorbeste mult si prost cand ar trebui sa taca si sa asculte! pentru ce sa-mi dau eu cu parerea despre un lucru sau despre o persoana cand la fel de bine pot sa tac?! nu zic ca nu imi exprim parerile sau nu-mi impun punctul de vedere. fac asta cand am dreptate si stiu sigur ca nu vorbesc prostii, dar daca am vreun dubiu prefer sa tac decat sa ma fac de ras sau sa atrag asuprea mea antipatii inutile.

Leave a Reply

